Pärlan

Intelligens i gladpack

Strålande sol&snö

Publicerad 2015-03-21 16:48:00 i Musik,

Jag älskar helger. Plötsligt känns världen mycket större och man får möjlighet att få lite perspektiv på saker och ting. Allting blir vackrare. Och jag blir uppenbarligen lite knäpp.
 
Har haft en sjukt oproduktiv och avslappnad dag än så länge. Just the way I wanted it. Har druckit massa kaffe, njutit av hur solen reflekterats mot snön, tittat på serier, gymmat, ätit kryddad mat, tvättat och sprungit i snön. Var på gymmet och hade tänkt springa på löpbandet, men gav mig fan på att trotsa underlaget och gav mig iväg på en kort löprunda utomhus. Snö är trots allt väldigt mycket mer tacksamt att springa på än is, vilket annars brukar vara det som erbjuds i Hammerfest. Passade på att för första gången testa mig på att springa med Runkeeper och upptäckte i och med detta två ting; 1). Att Runkeeper är en sjukt peppande app och 2). Att jag inte alls springer så långsamt som jag har trott. Har ändrat min löpteknik, vilket har resulterat i att det känns som jag har söndagsfart mest hela tiden. En medelfart på 5.40min/km kändes därför väldigt trevligt! 
 
Försöker nu arbeta upp lite ork till att gå och handla. Snark. Har ca 5 minuters promenad till ICA, hur lat får man vara? Men, ikväll ska det tillverkas Rosa pantern-drinkar, så att handla är änna ett måste. Behöver även fylla upp kylskåpet inför imorgon, eftersom mataffärer i det här landet inte har öppet på söndagar. Bästa handlardagen, hur tänkte de där? Ahwell. Ska dansa loss en stund till Simon&Garfunkel's Cecilia och sen få tummen ur.
 
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pärlan

Geeky, sarcastic and rude.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela