Pärlan

Intelligens i gladpack

Fangirl - Rainbow Rowell

Publicerad 2015-03-24 22:59:30 i

Jag har just avslutat den första av Bergen-böckerna, är helt underbart att vara inne i ett läs-flow igen! Jag fick nys om Fangirl tack vare en kompis till mig, vilket innebär att jag visste att hon läst den, men inte vad hon tyckte. With that said så hade inga förväntningar och inga större förhoppningar, kände bara för att få in lite hederlig fangirling i mitt liv. Har legat på latsidan med det där det senaste. 

Okej, så boken då. Inte den bästa bok jag läst, tyvärr, men lagom söt för att få mig att fortsätta läsa. Handlingen kretsar kring en bokserie (Simon Snow) som högst troligt har inspirerats utav Harry Potter och som såklart ges väldigt mycket plats. That's all fine with me, men mellan kapitlen lägger författaren in stycken utav denna påhittade bokserie. Avsnitt ur "böckerna" eller avsnitt ur "fanfictions". Det gillade jag inte. Inte alls. Efter ett par kapitel slutade jag att läsa de grejerna och hoppade bara vidare till nästa kapitel. Men ja, förutom det var den helt okej. Tillräckligt för att läsa igen? Troligtvis inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pärlan

Geeky, sarcastic and rude.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela