Pärlan

Intelligens i gladpack

Det kliar i fingrarna

Publicerad 2015-03-19 12:58:35 i

Har lite svårt att koncentrera mig på något alls. Ute faller snön, jag har några timmar kvar på jobb och sen ska jag träna. Peppen för något av det här är lite.. sådär.. För igår när jag & min kollega väntade på Bergens flygplats så kunde jag inte hålla mig längre. I 5 dagar hade jag då kastat längtansfulla blickar mot varje bokaffär jag gått förbi och med väääldigt mycket willpower lyckats hålla mig från att köpa något. En timme på flygplatsen - kört. Var på ett fenomenalt skönlitterärt humör och fick därför, till min stora lycka, få med mig två skinande, fina, underbara, nya böcker från the english section. Den bubblande känslan som infinner sig i varenda cell i hela kroppen när man håller i en ny bok som fortfarande är fylld utav oupptäckta berättelser och äventyr. Best thing ever. Funderar faktiskt på att ge mig själv en dag varje månad då jag får gå och köpa mig en ny bok. Jag menar, hur kan det någonsin vara en dålig investering? Sedan har man den dagen att se fram emot hela månaden och får möjlighet av att göra ett extra stort rabalder av bokköpandet. I love it!! 

Så, anledningen till att jag har svårt att koncentrera mig och bara vill hem är för att jag vill fortsätta läsa. Om jag behövde förtydliga det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pärlan

Geeky, sarcastic and rude.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela