Pärlan

Intelligens i gladpack

Dagen i korthet

Publicerad 2015-04-06 22:12:11 i

Vaknade kl 7. Insåg att jag inte vet hur jag ska orka med ett svenskt arbetsliv med tidiga mornar. Skärpte mig. Åkte till Göteborg och träffa fina Matilda. Köpte skor. Aj. Promenerade i solen och var glad över livet. Åt veggolasagne. Hade kaffebehov. Stod emot. Åkte tåg igen. Pratade i telefon. Handlade mellisvaror. Däckade soffan med mamma. Pratade i telefon med superbästa Hanna. Gjorde chiapudding eftersom jag inte har en egen vilja. Slängde ihop en lunchsallad.

Och här ligger jag nu. Klockan står på 06:00 och det känns som kvällen innan första skoldagen. Det är det inte, men det är natten innan första jobbdagen och jag har lite fjärilar i magen. Och lite prestationsångest. Så allt är i sin ordning! Dags att fly världen med en god bok och hålla tummarna för en god morgondag. For me and for you. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pärlan

Geeky, sarcastic and rude.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela